وبلاگ کار و فناوری هشتم

پوشش مطالب درسی و ترفند های جالب

وبلاگ کار و فناوری هشتم

پوشش مطالب درسی و ترفند های جالب

ورژن 40 گوگل کروم برای اندروید عرضه شد


شرکت گوگل، تنها یک روز بعد از به رورسانی مرورگر “کروم” برای سیستم عامل iOS، نسخه ی 40 این مرورگز محبوب را نیز برای سیستم عامل اندروید منتشر کرد! این به روزرسانی شامل به روز شدن بخش “اطلاعات صفحه” (Page Info) و تغییراتی در محتوای رابط کاربری و رفع باگ و بهبود های دیگر بوده است.

البته این به روزرسانی شامل اضافه شدن امکانات خیلی خاص نبوده، اما برخی اضافات کاربردی را شامل می باشد! از جمله مدیریت “بوک مارک” (Bookmark) جدید، نوار آدرس بزرگتر، میانبر بستن تمامی تب ها در تبلت ها و همچنین قابلیت بزرگ نمایی جدید.

شما می توانید این مرورگر به روز شده را از این لینک دریافت نمایید. دقت داشته باشید این به روز رسانی به صورت آهسته در مناطق مختلف منتشر می شود، بنابراین اگر هنوز در فروشگاه گوگل (Google Play) خود نمی توانید مرورگر خود را به روز کنید، اندکی صبر کنید؛ به زودی آن را دریافت خواهید کرد.

تنظیمات در ویندوز 10 برای گوشی های هوشمند و کامپیوتر های رو میزی ساده خواهد بود.

منوی تنظیمات یا همان کنترل پنل در ویندوز برای رایانه های شخصی، همیشه یک چالش برای کاربران و شرکت مایکروسافت بوده است. در ابتدا نیاز هست که این منو ساده باشد؛ در حالی که همزمان باید بتواند امکانات قدرتمندی را نیز در اختیار کاربران قرار دهد.

بار دیگر منوی تنظیمات در ویندوز 10، با تغییر کلی روبه رو شده است! این تغییرات در سمت و سوی یک پارچه سازی سیستم عامل های دستگاه های مختلف می باشد، بنابراین دیگر از منوی تنظیمات بدون دسته بندی و گیج کننده در ویندوز فون خبری نیست.

تصویر بالا و همچنین تصویری که در زیر مشاهده می نمایید، به خوبی گویای این مطلب هستند که مایکروسافت در این امر نیز موفق عمل کرده است. اما نظر شما درمورد منوی تنظیمات جدید ویندوز چیست؟

۴ فناوری که دنیای تجارت را برای همیشه تغییر داد

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری های نو،دنیای تجارت نیز دستخوش تغییرات زیادی شده است، به طوری که اگر کمی به عقب بر گردیم تفاوت های بسیار زیادی بین شیوه های کنونی تجارت و شیوه ای که در گذشته بود خواهیم یافت. علاوه بر دگرگونی های هر روز دنیای کسب و کار، ابزار هایی وجود دارد که تاثیر خود را برای سال ها بر روی تجارت گذاشته اند.

01 4-tech-business

اگر بخواهیم به تاثیر گذارترین ابزارهای حال حاضر و آینده دنیای تجارت اشاره کنیم این فناوری ها به یقین مهم ترین آن ها هستند:

رایانش ابری

این فناوری بدون شک همه چیز را دگرگون می کند. مهم ترین امکانی که رایانش ابری برای کسب و کار به ارمغان می آورد دسترسی بسیار بهتر برای افراد جامعه است. هر جا که بخواهند می توانند به هر چیزی که نیاز دارند در هر لحظه دسترسی داشته باشند.

رایانش ابری قابلیت اشتراک گذاری اطلاعات در بستری امن و خصوصی را فراهم میکند. در حالی که این فناوری دنیای تجارت ما را رونق می بخشد، پیاده سازی کارها در بستر این فناوری همکاری بهتر در فعالیت های اقتصادی را به طرز غیر قابل باوری توسعه میدهد. برای شرکت هایی که بر پایه دور‌کاری اداره می شوند رایانش ابری می تواند بسیار حیاتی باشد.

02 4-tech-business-cloud

اکنون نگاه اجمالی به چند سرویس ارائه دهنده این فناوری می اندازیم:

  • Google Drive: اکثر ابزارها را رایگان یا با هزینه بسیار کم در اختیار شما قرار میدهد.
  • StarLeaf: ساده، امن و قابل اعتماد با وجود قابلیت هایی همچون ویدئو کنفرانس و غیره.
  • QuickBooks Online: ابزاری بسیار قدرتمند برای مدیریت تماس ها ، صورت حساب ها و امور مالی و بانکی و غیره.

تلفن همراه

03 Apple-iPhone-5s-22

با گسترش سریع اینترت و ورود گجت های هوشمندتر و همچنین افزایش دسترسی مردم به آن ها ، کارمندان بخش تلفن همراه بسیار کارآمد تر و ثمربخش تر خواهند شد، بدون اهمیت به این که در اداره هستند یا در کافی شاپ! تلفن های همراه تجارت شما را انعطاف خواهند بخشید زیرا به کمک آن به تعداد بیش تری از مشتریان خود دسترسی خواهید داشت و برای گسترش ایده های خود بستری وسیع تر فراهم می سازد.

  • برخی از سرویس های موبایل

GChat: برنامه ای شگفت انگیز برای برقراری ارتباط و چت با تقریبا هر کسی که به اینترنت متصل است. البته حریم خصوصی امنی ندارد اما بسیار بی دردسر است.

Asana و Trello: تجارت های کوچک به ندرت امکان دسترسی به اعضای گروه پروژه را در اختیار دارند.با استفاده ازاین برنامه های فوق العاده این امکان برای همه فراهم می شود.

 داده ها و فناوری اطلاعات

کسب و کارهای کوچک امکان تصمیم گیری داده‌محور را به کمک کارگزاران داده که در حال فروش قدرت اطلاعات هستند، خواهند داشت. بسیار شبیه به کارگزارن فعال در فروش نفت و یا کالا. آیا می خواهید بدانید که چه طور تجارت خود را گسترش دهید؟

کافی است به داده ها نگاهی بیندازید، سپس قادر خواهید بود تصمیمات آگاهانه ای که هم ساده و هم منطقی هستند بگیرید. استراتژی حال حاضر مدیران کسب و کار آن ها را برای آینده آماده می کند و فعالیت های آن ها را جهت می دهد اما این ابزارها می توانند باری را از دوش آن ها در امر مدیریت و داده کاوی بردارند.

سرویس ها

  • Google Analytics: ابزار کاملا رایگان و فوق العاده برای مدیریت داده های ورودی و خروجی سایت شما.
  • Moz: این ابزار به شما امکان بهینه سازی واستفاده بهتر از ابزارهای دیجیتالتان و مدیریت آسان تر داده ها را به شما می دهد.
  • Twitter Analytics: برای شرکت هایی که از سرویس تویتر برای بازاریابی استفاده می کنند،این ابزار بهترین راه برای مدیریت تجارتشان است.

روابط اجتماعی

دیگر کسی برای پیدا کردن مشتری، در خانه ها را نمی زند یا تماس بیهوده بر قرار نمی کند. با فناوری های کنونی میتوانید به سرعت مشتری هایتان را پیدا کنید،حرف های آن ها را بشنوید، علایق آن ها را بسنجید،با آن ها ارتباط بر قرار کنید و آن ها را به سوی خود جلب کنید.م

پیام رسانی تاثیر گذار و تاکتیک هایی بر اساس استراتژی شما در تجارت بسیار ضروری هستند اما فناوری های اجتماعی کنونی استراتژی شما را برای فعالیت در یک بازار واقعی تغییر خواهند داد. در حقیقت اجتماع باید برای شما مکانی باشد که مشتری هایتان با میل خودشان به دنبال شما باشند. این پتانسیل برای شما وجود دارد تا با برقراری ارتباط موثر با مشتریان خود، محبوبیت نام تجاری شرکتتان را بالا ببرید.

آن ها همچنین می توانند به گسترش نام شرکت شما کمک کنند و اعتبارتان را تقویت کند. اگر با این دید به ابزار های اجتماعی نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که آن ها دیگر ابزارهایی نیستند که بخواهیم به دلخواه از آن ها استفاده کنیم بلکه ملزم شده ایم که از آن ها استفاده کنیم!

04 -tech-business-social

سرویس ها

  • Hootsuite و Sprout Social: اگر به دنبال مکانی برای گسترش فعالیت های اجتماعی شرکت خود هستید این دو سرویس، ابزار های مناسبی برای شما هستند.
  • Buffer: شرکت هایی که می خواهند محتوای ارزشمند خود را به اشتراک بگدارند یا به دنبال محتوای مفید میگردند، می توانند از این ابزار استفاده کنند.

ورود این فناوری ها به هسته ی فعالیت های تجاری شرکت شما پتانسیل های بالقوه شرکتتان را فعال خواهد کرد.

منبع: Entrepreneu

اپلیکیشن Lightroom از ادوبی به اندروید رسید

LightRoom به عنوان یکی از ابزارهای حرفه ای ویرایش تصویر ادوبی است که چندی پیش برای کاربران iOS در دسترس قرار گرفته بود. در این برنامه، ویرایگشر ساده و در عین حال کاربردی گنجانده شده است که امکانات ریز و درشتی را به کاربران ارائه می دهد.

در ادامه با مشروح خبر و بررسی کوتاه از این برنامه همراه مای تک باشید.

lightroom-netring

جای خالی نسخه اندرویدی این اپلیکیشن مدتی بود که در فروشگاه حس میشد و حالا کاربران این سیستم عامل می توانند آن را در تلفن خود در دسترس داشته باشند . این برنامه مختص تلفن های اندرویدی بوده و مناسب صفحات بزرگ تر نظیر تبلت ها نیست.

شرکت ادوبی می گوید نسخه تبلت این نرم افزار در حال طی کردن مراحل ساخت خود است. با توجه به کاربرد بالای اینگونه برنامه ها در صفحات بزرگ نظیر تبلت بیشتر است، ارائه نسخه موبایلی در قدم اول کمی عجیب و غیرمنطقی به نظر می رسد.

این برنامه با تلفن هایی با فناوری اخیر نیاز دارند ؛ سازگاری Lightroom با نسخه ۴.۱ به بالای اندروید بوده و به CPU چهار هسته ای با قدرت 1.7 گیگاهرتز نیاز دارد. همچنین این برنامه به حدود ۸ گیگابایت فضای خالی جهت اجرای بی دردسر و کاربرد خوب خود نیاز دارد.

lightroom

این برنامه با قیمت رایگان در فروشگاه گوگل پلی جا خوش کرده است و همچنین امکان اشتراک 10 دلار در ماه برای کابران حرفه ای تر جهت بهره از امکانات بیشتر وجود دارد.

نسخه اندرویدی این برنامه با iOS تقریبا مشابه بوده و امکاناتی نظیر دمای رنگ ها، های لایت و کنتراست در آن دیده می شود. جهت دریافت برنامه از فروشگاه به اینجا مراجعه کنید. به کاربران تبلت های اندرویدی نیز این نوید را می دهیم که به زودی نسخه مربوط به دستگاه آن ها به فروشگاه خواهد رسید.

برگرفته از :‌ GSM Arena

روبات جدید ASIMO در حال رشد کردن!

روبات های انسان نما همچنان در حال پیشرفت هستند و آسیموی هوندا نیز یکی از آن هاست. اولین روبات دوپای هوندا در سال 1986متولد شد و تا کنون مدل های پس از آن پیشرفت زیادی داشته اند. امروزه آخرین نسخه ی ارائه شده ی آن خودکار، هوشمند و پاسخگو است. افزایش اطلاعات در علم رباتیک و توانایی نشر آن منجربه گسترش روبات های انسان نما شده است. روبات هایی همچون 3D-printed Poppy و German Aerospace Center’s TORO اخیراً ساخته شده اند اگرچه تعداد کمی از آن ها نزدیک به 30 سال میراث هوندا آسیمو را دارند.

روبات جدید ASIMO

آسیمو در قدرت راه رفتن در اواخر دهه ی 80 پیشرفت کرده است. اختراعات شامل مدل سازی روباتی می شود که همانند انسان ها راه می رود، مرکز گرانش و شرایط گشتاور را تعیین می کند و حسگرهایی به روبات ها اضافه شده است.

از سال 1993، شرکت هوندا به دنبال تکامل روبات های متحرک خود به انسان نما بود با افزودن بخش بالاتنه و توانایی شناسایی و مورد هدف قرار دادن، بالا رفتن از پله ها و حمل اجسام. سپس در سال 2000 اولین آسیمو تولید شد.

 

روبات جدید ASIMO

آسیمو برای کار در محیط زندگی انسان ساخته شده است، با این هدف که در آینده نیز پیشرفت های بیشتری داشته باشد. این روبات قادر بود صوت، صدا و تصویر را تشخیص دهد. فناوری i-Walk به او اجازه می دهد تا مرکز گرانش خود را جابجا نماید تا حرکات خاص آن جبران شود مثل حرکت در اطراف گوشه ها.

نسل دوم آسیمو که در سال 2002 منتشر شد گزینه هایی به آن اضافه شده بود، از جمله توانایی آن در حرکت مستقل در پاسخ به انسان ها، شناسایی اشیا، صورت ها، حرکات و اشارات خاص. اتصال به اینترنت نیز به آن اضافه شد که با آسیمو اجازه می داد با سوالاتی در مورد اخبار یا آب و هوا پاسخ دهد.

 

روبات جدید ASIMO

در سال 2005 نسخه ی جدید آن منتشر شد که می توانست وظایفی را در محیط های زندگی واقعی انجام دهد، از جمله حمل سینی یا خل دادن گاری. می توانست سریع بدود بدون اینکه سر بخورد، و کل بدن خود را برای هدف خاصی تنظیم کند (برای مثال، جهت حفظ تعادل). علاوه براین،تعدادی حسگر برای شناسایی ورودی های دیداری، فراصوت و زمین اضافه شدند. این روباتی بود که بسیار مفید بوده و برقرای ارتباط آن خودکار است.

روبات جدید ASIMO

سال 2007 عملکردهای دیگری به آن ها اضافه شد که دو یا چند روبات آسیمو می توانستند به هم متصل شده و با همکاری هم کار کنند. تا آن زمان، آسیمو می توانست از موانع یا افراد عبور کند یا به آنها اجازه ی عبور دهد. این روبات همچنان می توانست زمانی که باتری اش رو به اتمام بود خودش را به شارژر وصل کند. این نسخه از آسیمو بود که معروف شد و سمفونی ارکسترای Detroit را در سال 2008 هدایت کرد.

جدید ترین نسخه ی آسیمو در سال 2011 منتشر شد. تعدادی حسگر به آن اضافه شده که می تواند برخی از حالات خاص انسانی را تقلید کند، علاوه براین می تواند تعادل بهتری نسبت به تجسمات قبلی داشته باشد. حسگرهای لمسی در دست و انگشتان قابل انعطاف یعنی اینکه آن ها می توانند بطری ها را باز کرده از نوشیدنی پر کنند.

همه ی آن ها تا کنون برای ما معرفی شده اند. آسیموی جدید در Beussels با پیشرفت های متعددی ساخته شد. اکثر این پیشرفت ها اصلاحات توانایی فعلی روبات ها بود اما تأثیرگذاری آن پیشرفت ها کمتر نبود.

روبات جدید ASIMO

پیشرفت در قابلیت هوشمندی به روبات اجازه می دهد تا صورت ها و اصوات چند سخنگو را در آن واحد شناسایی کند و رفتار خود را بر اساس درک از طرف مقابل تغییر دهد. البته این امر با محاسبه ی داده های جمع آوری شده از طریق حسگرهای روبات امکان پذیر است.

آسیمو هم اکنون می تواند تا 9 کیلومتر بر ساعت – 2.9کیلومتر بر ساعت سریعتر از مدل قبلی- همچنین به سمت عقب بدود و به طور مداوم روی پاهای خود بالا بپرد. دستان او چالاک است، به روبات اجازه می دهد تا بطری را بردارد، درب آن را باز کند و از دستان خود برای زبان اشاره استفاده کند. این روبات هم اکنون 57 درجه آزادی دارد ( انواع روش های حرکتی او)، که از تعداد قبلی بیشتر شده است (23 نوع حرکت). قد آن 130 سانتیمتر و وزنش 50 کیلوگرم است.

هوندا می گوید که اکثر خصوصیات جدید و قابلیت های آسیمو نتیجه ی تحقیقات و تصمیم گیری هایی است که در مورد قابلبت های روبات انجام داده اند. این امر موجب شده است تا آسیمو بتواند رفتار خود را در زمان واقعی سازگار نموده و شرکت هوندا را یک قدم نزدیک تر به دنیایی ببرد که روبات ها را در منزل (یا جاهای دیگر) با اهداف کاربردی و مفید به کار می گیرند. http://www.gizmag.com/new-honda-asimo-robot/32977

گوشی Huawei Honor 6 Plus اولین گوشی سال 2015 ( معرفی )

هر چند که سال 2014 رو به اتمام است و شرکت های تولید گوشی های هوشمند، تقریبا در حال استراحت هستند، شرکت های تقریبا جدیدتر مثل

Huawei در حال تلاش برای محبوب سازی محصولات خود هستند. همانطور که قبلا هم گفته بودیم، این گوشی ها هم در ایران با اقبال خوبی روبرو بوده اند و طرفداران پرو پا قرصی دارند.

Huawei Honor 6 Plus

Huawei Honor 6 Plus

کاربرانی که اخیرا علاقه زیادی به این برند پیدا کرده اند، می توانند در اوایل سال 2015 که حدود برای ماه دی و بهمن در ایران، رقم می خورد، منتظر گوشی های هوشمند و جدید از این شرکت باشند.

به طور کلی گوشی های ساخت این شرکت، را می توان در رده ی بهترین گوشی ها به حساب آورد، و این از ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری و حتی از تعدد رقبای قدر می توان فهمید. یکی از رقبای این گوشی Huawei Honor 6 است که گوشی بسیار مرغوبی است. از میان رقبای این دو گوشی Huawei Honor می توان به گلکسی اس 5، و حتی به آیفون 6 اشاره کرد. گوشی LG G3  هم در میان رقبای این دو گوشی دیده می شوند.

برای اطلاعات بیشتر شما کاربران، کمی در مورد جزییات گوشی Huawei Honor 6 Plus صحبت خواهیم کرد و به بیان نقاط قوت و ضعف آن خواهیم پرداخت.

گوشی هوواوی، از رده ی گوشی های هوشمند به حساب می آید که از سیستم عامل معروف و مشهور Android (4.4.2)  پشتیبانی می کند. یکی از علل موفقیت این گوشی، قطعا سیستم عامل اندروید آن است. رابط کاربری این گوشی همانند سایر گوشی های هوشمند هواووی، EMUI  است که البته از نسخه به روز شده ی آن یعنی EMUI 3.0 استفاده می کند.

Huawei Honor 6 Plus

Huawei Honor 6 Plus

این رابط کاربری اساسا، و از بیس کمی با سایر رابط های کاربری اندرویدی تفاوت دارد به همین دلیل ممکن است در دید اول، فکر کنید که با یک سیستم عامل دیگر رو برو اید و این بخاطر تغییرات رابطه کاربری، و حتی کار کردن بیش از حد با رابط های معمولی اندرویدی است.

اندازه این گوشی در ابعاد بزرگ در نظر گرفته شده است، به طوری که طول گوشی حدودا 15 سانتی متر است. اما می توان این گوشی را در رده ی گوشی های باریک در نظر گرفت، چرا که اندازه 7 میلی متری آن، باعث شده که در مرز لیست باریک ترین گوشی ها، رده بندی شود.  ( باریک ترین گوشی ها از اندازه 6.9 میلی متر تا 4.7 میلی متر رده بندی شده اند که 7 میلی متر در مرز آن است )

وزن گوشی به اندازه ی 165  گرم است که به اندازه متوسط اندازه گیری شده است، که البته در به روز رسانی های بعدی می توان انتظار داشت این میزان کاهش پیدا کند، که البته این کاهش مستلزم، کار بر روی سایر قطعات داخلی است.

Huawei Honor 6 Plus

Huawei Honor 6 Plus

نمایشگر Huawei Honor 6 Plus یک نمایشگر 5.5 اینچی است که به اندازه ی کافی بزرگ است، همچنین به دلیل برخورداری از رزولوشن بالای نمایشگر و تراکم پیکسلی بالای 400 پیکسل در اینچ، وضوح و دقت نمایش محتوا در نمایشگر، تضمین شده است. این در حالی رخ می دهد، که تکنولوژی بکار رفته در تولید نمایشگر TFT می باشد که در برخی مدل های تبلت های ایسوس نیز دیده می شود.

ویژگی چند لمسی این گوشی، موجب شده که به وسیله تماس چند انگشتی، بتوانید به اهداف خود در کارکردن با گوشی دست پیدا کنید.

نکته ای که در این گوشی توجه ما را به خودش بسیار جلب کرده است، سرمایه گذاری عجیب Huawei برای دوربین های گوشی است که به جرات می توان گفت، حتی سامسونگ و اپل این کار را نکرده اند. این گوشی دارای دو دوربین عقب و جلو با کیفیت مشابه 8 مگاپیکسل است که این ویژگی خصوصا برای دوربین جلو، به کاربران تماس های تصویری با کیفیتی را ارائه می دهد. دوربین عقب دارای فلش دوگانه LED است، و این به کیفیت و وضوح بهتر عکس ها برای جلوگیری از تاری، کمک می کند.

از نظر سخت افزاری هم این گوشی، دارای ویژگی هایی است که راه ایراد گرفتن را به طور کلی مسدود کرده است. چیپست پردازنده ی این گوشی HiSilicon Kirin 925 است که از یک پردازنده 8 هسته ای پشتیبانی می کند و این بسیار عالی است. این پردازنده با سرعت بی نظیر 1800 مگاهرتز، پردازش های سیستم شما را بر عهده دارد و با قدرت تمام، هر برنامه ای را با کمک حافظه رم 3 گیگابایتی، اجرا می کند و این برای کسانی که با برنامه های رم خور، و حتی سنگین کار می کنند به خوبی حس می کنند.

Huawei Honor 6 Plus

Huawei Honor 6 Plus

پردازش گرافیکی در این گوشی بر عهده پردازنده ای به نام Mali-T628 است. حافظه ROM یا حافظه داخلی که Huawei در اختیار کاربران قرار داده است ، یک حافظه 32 گیگابایتی است که کاربر قادر است با استفاده از توسعه دهنده های حافظه ای، نظیر microSDو  microSDHC و microSDXC میزان حافظه را تا 128 گیگابایت ارتقا دهد.

ارزش باطری این گوشی، برای زمان مکالمه 3G به میزان حدودی 13 ساعت است که با بسیاری از گوشی های دیگر شباهت دارد. اما به طور آماده بکار تنها 19 روز قادر خواهید بود گوشی ها را زنده نگه دارید. اگر در مقایسه و درک ارزش باطری به ظرفیت آن توجه دارید هم باید بگوییم که ظرفیت این باطری 3600  میلی امپر در ساعت می باشد.

Huawei Honor 6 Plus

Huawei Honor 6 Plus

در این گوشی خروجی صدای گوشی، با بلند گو، از دو بخش جدا مدیریت می شود، و این نقطه مثبتی محسوب می شود. برای کاربرانی که علاقه زیادی به پخش فیلم های یوتیوب دارند نیز پخش کننده یوتیوب به طور مجزا در گوشی قرار داده شده است.

برای پشتیبانی از سیسم کارت ها، این گوشی دارای دو اسلات برای سیم کارت می باشد، که این دو می توانند به صورت نانو سیم و میکرو سیم، مورد استفاده قرار گیرند.

اگر با گوشی، نیاز به اتصالات سخت افزاری و نرم افزاری دارید، در واقع Huawei  بهترین گزینه ها را در اختیار شما قرار داده است. به عنوان مثال، بلوتوث، و وای فای، دو بخش جدایی ناپذیر هستند که در بسیاری از گوشی های هوشمند وجود دارند و Huawei  نیز از این مستثنی نیست.

از سمت دیگر، برای اتصالات سخت افزاری USB 2.0 و کانکتور microUSB کار را برای شما راحت تر می کند.

Huawei Honor 6 Plus

Huawei Honor 6 Plus

برای استفاده از انواع نرم افزار ها در این گوشی از سنسورهای زیادی استفاده می شود. به عنوان مثال، ژیرسکوپ، سنسور نوری و مجاورتی، قطب نما و شتاب سنج به عنوان سنسورهای این گوشی، مورد تایید قرار گرفته اند.

خوشبختانه Huawei Honor 6 Plus برای کاربرانی که به دنبال نهایت تکنولوژی اند، از شماره گیری صوتی، دستورات صوتی و از سویی ضبط صدا نیز برخوردار می باشد.

به طور کلی می توان گفت که این گوشی درای مزایای زیر است :

  1. نمایشگر بزرگ 5.5 اینچی
  2. رزولوشن بالای نمایشگر
  3. تند و تیز بودن نمایشگر
  4. تراکم پیکسلی بالا
  5. پردازنده ی 8 هسته ای
  6. قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت
  7. باریک بودن گوشی
  8. پشتیبانی از سنسورهای مفید
  9. دوربین جلو و عقب با کیفیت
  10. و…

این گوشی در 16 دسامبر، یعنی دو روز گذشته معرفی شده است، و بدین صورت، هنوز زمان انتشار آن مشخص نیست. به طور کلی می توان گفت این گوشی همه ویژگی های مثبت را یک جا با هم دارد و می توان از هر نظر روی آن حساب کرد. تنها نکته ای که می توان گفت کاربران، از Huawei  انتظار دارند، این است که به توسعه ظرفیت و طول عمر باطری بپردازد. به گفته کارشناسان، به احتمال زیاد این گوشی برای کریسمس 2015 در بازار مشاهده شود که البته این را هم باید به اختیار شرکت Huawei  گذاشت.